Balea – Moldoveanu

Weekendul trecut am revenit in Fagaras. Ambitii relativ mari, sa facem traseul Balea Lac – Vf. Moldoveanu si inapoi in doua zile. M-am bagat desi stiam ca la gradul de oboseala si lipsa de antrenament pe care il am, sansele sa fac fata traseului sunt minime; ceea ce s-a si intamplat – n-am ajuns nici macar aproape de varf, dar a fost per ansamblu o tura faina.

Vineri seara am plecat destul de tarziu din Cluj, dupa ce am fost la vernisajul galeriei foto Arhitexturi a lui Ducu Gheorghiescu din Curtea de Arges. Am ajuns aproape de miezul noptii pe Transfagarasan, unde am pus corturile intr-o parcare aproximativ la 1600 m altitudine.

Sambata dimineata am urcat la Balea Lac, unde am lasat masina intr-una din parcari, si pe la ora 9:00 eram deja pe drum. Am urcat relativ repede in Saua Caprei unde ne-am intalnit cu restul grupului (am fost 23 de toti). Traseul ne-a dus pe urma pe la Lacul Capra, pe urma prin caldarea Fundul Caprei, fereastra Zmeilor, La 3 pasi de moarte, pe sub Arpasul Mare – unde o sticla de 2 litri de apa s-a dus in fras intr-un hau -, la Nerlinger, pe urma urcusul care pare interminabil pe Arpasul Mic si in final coborarea de pe Mircii. Pana aici facusem cca 6 ore de traseu.

Balea Lac din urcusul spre Saua Caprei

Pe creasta dintre Arpasul Mic si Mircii, la 2450 m altitudine

Pe Vf. Mircii, la 2485 m altitudine

Lacul Podu Giurgiului

La lacul Podu Giurgiului, inghetat bocna, am facut o ora pauza, pentru o supa la plic si reincarcarea sticlelor cu apa; de aici pana in fereastra Podragului am mai mers cca jumatate de ora; o parte din grup a coborat la Cabana Podragu, o alta parte au continuat spre Vf. Moldoveanu intr-un ritm mai sustinut iar restul am ramas sa mergem mai incet, cu planul de a pune cortul sub Vf. Corabia. Intr-un final, dupa mari eforturi din cauza oboselii am ajuns la locul de cort, si am campat. Intre timp, vremea s-a stricat usor, asa ca Moldoveanu a fost invaluit in ceata; cum parea ca totusi norii se vor risipi odata cu lasarea intunericului, s-a decis ca varful sa fie facut a doua zi dimineata.

Corturi sub Vf. Corabia, la cca. 2300 m altitudine.

La 4:30 ne-am trezit, si unii au plecat spre varf; cativa am ramas la corturi, eu cu convingerea clara ca daca merg pe varf s-ar putea sa nu mai ajung inapoi la masina :). La 5:30 au ajuns pe varf, iar la 7:30 au fost inapoi in tabara.

Eu am facut o scurta tura de incalzire pana pe Corabia, de unde se deschide o panorama frumoasa spre vest.

Locul de cort

Vf. Corabia – 2407 m altitudine.

Vedere spre vest

Intr-un final, la 9:00 eram din nou in miscare, de data asta in sens opus, spre Balea. Am decis sa coboram pe la Refugiul Fereastra Zmeilor, si de-acolo pe drumul lui Nastase, spre Transfagarasan.

La Nerlinger

Ultimii 2 km pe drum au fost un chin din cauza picioarelor batucite, dar in cele din urma am ajuns. De acum mai era doar o chestiune de timp pana acasa.